file Beetje knutselen aan een MX5-NA

Meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #22999 door Stragenmitsuko
Een '92 er met wat werk aan .
Remmen zitten vast , doorgeroest , softtop is bagger , en de rest weet ik nog niet .
Het is een '92 dus oldtimer en dat maakt veel goed .

Beginnen maar met de roestschade aan te pakken .

Enkele sfeerbeelden
Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden doorStragenmitsuko.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #23000 door Stragenmitsuko
Beginnen met het beschadigde plaatwerk te verwijderen .
Slijpschijf , puntlasboor ...
Eens de buitenplaat verwijderd wordt de schade aan de binennenbalk zichtbaar .

Ook dat wordt er uitgeslepen en dan blijkt de wielkast ook flink aangetast te zijn .

Overlappend plaatwerk wordt in "laagjes" verwijderd zodat de binneste platen steeds iets minder diep zijn weggeslepen .
Dan kan je er bij om het te herstellen , te behandelen enz alvorens de volgende plaat erover komt .
Ik probeer ook nooit meer weg te slijpen dan nodig . Maar zolang je nog roest tegenkomt moet je verder gaan .
Op roest of roestig ijzer kan je niet deftig lassen

Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden doorStragenmitsuko.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 weken 1 dag geleden #23001 door Stragenmitsuko
Eens alle slecht plaatwerk verwijderd kan er nieuw gemaakt worden .
Veel schadeherstellers gaan enkel de buitenplaat , zichtbaar , vervangen of herstellen .
Maar de binnenplaat is de stevigheid van de auto dus dat moet ook aangepakt .

Beginnen met het "onderste" plaatwerk . Eigenlijk in omgekeerde volgorde van demontage .
Een herstelstukje gemaakt in 1mm plaatijzer . De originele wielkast is ook 1mm , dus .



Vastgelast , afgeslepen en antiroest op het eerste gedeelte .


Aan de andere kant was er gelijkaardige schade , alleen was ook de tweede binnenbalk lichtjes aangetast .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #23002 door Stragenmitsuko
En dan is het de beurt aan de zwaar verroeste binnenbalk .
1.5mm plaatijzer , daar kan je al eens op kloppen om het in de vorm te krijgen .



Even passen



Meer passen



Klaar om te lassen



Ik had geen verzinkte plaat in 1.5mm dus dit is blanke plaat voorzien van twee lagen antiroest .
Nadien komt er ook nog een wasinjectie dus dat zit wel snor

Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden doorStragenmitsuko.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 weken 1 dag geleden #23003 door Stragenmitsuko
Netjes afgelast en gepuntlast waar het originele plaatwerk ook gepuntlast was .
Nooit oud en nieuw plaatwerk laten overlappen . Altijd het herstelde stuk erin lassen alsof
het origineel zo was .
Is het origineel gepuntlast , dan wordt het herstelstuk ook gepuntlast .
Deze foto is van de linkerzijde . Beide kanten werden haast identiek aangepakt .


Rechterzijde
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 weken 1 dag geleden - 3 weken 1 dag geleden #23004 door Stragenmitsuko
En dan blijft de buitenplaat , het zichtbare gedeelte over .

0.8mm plaat , relatief eenvoudig in de vorm te krijgen .
Ik gebruik zincor voor het herstelplaatwerk .
Dat is al voorverzinkt en dus beter beschermd tegen roest .
Last iets lastiger , maar daar kan ik mee leven .

De foto is vreselijk , maar dat is vooral het flitslicht van de camera .
In werkelijkheid ziet het er goed uit en is er nauwelijks vulmiddel nodig .
Enkel om de krassen van het afslijpen opt vullen .
Ook deze plaat werd over de ganse lengte ingelast , geen plaatverzet geen puntlassen .

Ik heb alleen maar een foto van de rechterkant .
Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 weken 1 dag geleden doorStragenmitsuko.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.571 seconden

Copyright © 2017. All Rights Reserved.