file MS3 pro ECU, volledig Plug and Play

Meer
4 jaren 4 dagen geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #19712 door WestfieldMX5
Voor wie interesse mocht hebben in een volledig geassembleerd plug en play MS3 Pro ECU, dus niet enkel een adapterbordje, ik heb er eentje te koop. Daarna komen er geen nieuwe meer, het is te tijdrovend om dit te bouwen.
Mocht je de MS3 PRO niet kennen, kijk eens op de site van DIYAutotune. In 't kort, het is gewoon de meest uitgebreide en beste Megasquirt die er is :)

Info over het bord waarop deze Plug en Play ecu gebaseerd is: westfieldmx5.devocht.com/megasquirt-bouwservice/ms3pro-bordje/

Voor de duidelijkheid, het gaat over een volledige ecu, dus mét de MS3 Pro module ingeplugd, kant en klaar zoals op de foto.
Gewoon ecu openen, origineel bord eruit en dit bord erin. Wel een vacuum leiding aansluiten natuurlijk ;).
Vermits het een originele Megasquirt is, kan je er uiteraard de originele Megasquirt software opzetten.
Hij komt volledig geprogrammeerd met de basismap voor jouw auto.

Prijs hier.

Past op 90-95 NA en 99-00 NB, niet op NBFL.


Frank -- '00 MSM turbo - 6 bak - Torsen - MS3Pro
2.5kg per pk :)
Laatst bewerkt 3 jaren 11 maanden geleden doorWestfieldMX5 . Reden: link naar prijzen toegevoegd

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 2 dagen geleden #19713 door MRCHOOSY
Moest ik mijn MS2 aan iemand kunnen verkopen, dan heb ik zeker interesse...

Bij deze, mensen met interesse in een MS2 voor NA '90 - '95 laat het maar weten. Dan stap ik over naar MS3.



Succes met de verkoop

Mvg Kristof

The car is gay, the driver is not

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #19730 door WestfieldMX5
Ik heb ook voor de MS3X een tijdelijke prijsverlaging wegens overstock. Daarna terug gewone prijzen.

Prijzen ook op mijn site

MS2 wordt definitief NIET meer gebouwd wegens verouderde hardware en software.

Frank -- '00 MSM turbo - 6 bak - Torsen - MS3Pro
2.5kg per pk :)
Laatst bewerkt 3 jaren 11 maanden geleden doorWestfieldMX5 .

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 11 maanden geleden - 3 jaren 11 maanden geleden #19737 door MRCHOOSY
Hoi Frank,

Wat zijn in een notedop de grootste verschillen tussen de ms3pro en ms3x?
Heb al wat gegoogeld, maar ben er nog niet helemaal uit...

Ik heb geen nood aan 8 fuel en spark uitgangen, maar wat is wel dan wel handig voor gebruik met de 1,6 MX-5 motor?


De bedoeling zou zijn om over te stappen naar sequentiele inspuiting ipv batch fire, of op zijn minst naar semi-seq om mee te beginnen.

Is de MS3X ook in de OEM behuizing te krijgen?

Terug hetzelfde, als ik een kandidaat vind om mijn MS2 over te nemen...

Mvg kristof

The car is gay, the driver is not
Laatst bewerkt 3 jaren 11 maanden geleden doorMRCHOOSY.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #19742 door WestfieldMX5
De verschillen zijn zo groot dat je de MS3 gerust een hobby ecu en de MS3 Pro een professionele ecu kan noemen. Eigenlijk zijn het, op de naam na, 2 compleet verschillende ecu's.
De pro heeft betere circuits (minder storinggevoelig) en is volledig SMD. Vooral CMP & CKP en injectoren zijn veel robuuster (moeten niet afgesteld worden) en alle uitgangen hebben ingebouwde flyback diodes en betere beveiliging. Er zitten ook zekeringen aan boord enz enz. Het geheel is ook met veel modernere componenten uitgevoerd zodat er geen koelvinnen nodig zijn. Als je de spanningsregelaar van een gewone MS3 zonder koelvin inbouwt wordt hij binnen enkele minuten zo heet dat je je vingers eraan verbrandt. Ik spreek uit ondervinding ;)

Verder is de knock sensor en realtime clock standaard ingebouwd. Bij een MS3 is dat resp. 85 en 65 euro extra. Maw, een full option MS3X kost bijna zoveel als een Pro. Maar die pro bestaat dan wel uit 2 bordjes (mijn eigen basisbord en 1 SMD bord) terwijl die MS3 bestaat uit 6 aan elkaar geknutselde borden in een heel grote behuizing (V3.0 basisbord, MS3 bord, MS3X uitbreidingsbord, knock bord, alternator bord, clock bord). En dan die connector met héél veel draadjes vastgesoldeerd aan die 6 bordjes. Achteraf wijzigingen aanbrengen zijn een nachtmerrie. Bij de Pro zit de connector netjes op het basisbord.

En dan heb ik het niet eens gehad over de extra software mogelijkheden en de extra in- en uitgangen.
Shiftlight nodig? Geen probleem, de pro heeft genoeg uitgangen :)

Ik moet overigens een ander project financieren, dus ik hoop eigenlijk dat ze snel weg zijn.
De prijzen in de vorige posts zijn vervangen door een link naar mijn site, 't is veel makkelijker als alle prijzen op 1 plaats staan.
Dit zijn wellicht ook de laatste die ik gebouwd heb, ik zie op tegen het werk. Niet alleen voor het bouwen maar ook het configureren, testen, verschillende opties, bouwjaren enz.
Het is verbazingwekkend hoeveel verschillende combinaties er mogelijk zijn.
En tot overmaat van ramp is de database achter mijn website corrupt geraakt, dus ik ben mijn eigen bouwhandleidingen voorlopig kwijt! Normaal moet ik ergens een backup hebbben, hopelijk werkt die ...

Frank -- '00 MSM turbo - 6 bak - Torsen - MS3Pro
2.5kg per pk :)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 11 maanden geleden #19746 door MRCHOOSY
Bedankt voor het complete antwoord. zeer verhelderend moet ik toegeven.

Voor mijn mx-5 project lijkt de MS3X al meer dan voldoende opties te hebben. Van de pro ga ik toch de helft van de mogelijkheden niet gebruiken vrees ik, wel mooi gerief...

Als je het niet terug vind kan je mss eens informeren op miataturbo.net, aangezien die mannen nogal veel "stelen" van jou kennis en handleidingen B)


Ale hopelijk vind ik iemand voor mijn MS2PNP... :woohoo:


Succes met de database recover

The car is gay, the driver is not

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.289 seconden

Copyright © 2017. All Rights Reserved.